Przebudowa stacji Wydminy rozpoczęła się od demontażu starych torów oraz peronów. Wykonawca w obrębie stacji zgromadził już betonowe podkłady pod nowe tory. Postępuje budowa nowego, 150-metrowego peronu dwukrawędziowego. Obecnie montowane są ścianki peronowe.
Na obiekcie zamontowane zostaną nowa wiata i ławki, dzięki czemu lepsze będą warunki oczekiwania na pociągi. Czytelna informacja pasażerska ułatwi podróże. Bezpieczeństwo po zmroku zapewni energooszczędne oświetlenie LED. Na stacji staną stojaki na rowery dla tych, którzy łączą podróżowanie dwoma ekologicznymi środkami transportu. Peron będzie dostosowany do potrzeb wszystkich podróżnych. Dostęp do niego zapewni nowa pochylnia, a dla osób niewidomych oraz niedowidzących zamontowane zostaną ścieżki naprowadzające.
Kluczowym elementem inwestycji na całej linii kolejowej Ełk – Giżycko jest instalacja sieci trakcyjnej. Dzięki temu na trasie zaczną kursować pociągi elektryczne. To pozwoli na znaczącą redukcję emisji gazów cieplarnianych. Dodatkowo w wyniku elektryfikacji może wzrosnąć przepustowość całej trasy. Pociągi pasażerskie przyspieszą z 80 km/h do 160 km/h. Po zakończeniu wszystkich prac podróż pociągiem z Olsztyna do Ełku przez Korsze, Giżycko i Wydminy skróci się o 50 minut i wyniesie około 2 godzin. Zakończenie prac planowane jest na 2024 rok.
Projekt „Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Korsze wraz z elektryfikacją – etap I”
jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?